Spot Reklamowy

SPOT REKLAMOWY

Definicja, koncepcja, zastosowanie, reklama telewizyjna, długość, reklama na youtube.
Aby nakręcić i stworzyć spoty reklamowe / filmy reklamowe, należy mieć świadomość, że różnią się one od innych formatów wideo. W poniższym artykule przedstawimy zatem przegląd tego, co czyni reklamę i czym różni się od innych formatów filmowych. Zapraszamy do pobrania całego artykułu tutaj. Opisujemy również, jak działają reklamy telewizyjne i reklama na youtube.
Z historycznego punktu widzenia, każda forma komercyjnej komunikacji filmowej ma swoje korzenie w produkcji spotów reklamowych. W końcu, w celu dotarcia do grup docelowych, czas reklamowy był rezerwowany w kinach już na początku XX wieku, co niewiele później przeniosło się do telewizji. Im dłuższa jest reklama i im większa jest jej potencjalna publiczność, tym większy jest koszt produkcji tych spotów reklamowych. Do dnia dzisiejszego niewiele się w tym zakresie zmieniło, poza tym, że w międzyczasie dodano znacznie więcej kanałów dystrybucji, a tym samym powstało więcej gatunków reklamowych – takich jak filmy wizerunkowe, eventowe, przemysłowe, zwiastuny, filmy rekrutacyjne.

DEFINICJA SPOT REKLAMOWY

Reklama różni się od tych innych form prezentacji głównie krótkotrwałością i związaną z tym koncentracją na najważniejszych elementach. Reklamy są rzucające się w oczy niż filmy, nie ma zbędnych informacji i podpowiedzi odwracających uwagę od głównego przekazu.
Wynika to również z faktu, że na prezentację dostępny jest bardzo ograniczony czas (około 15-30 sekund w telewizji). Spot Reklamowy muszą opowiadać niezapomnianą, zabawną i/lub imponującą historię w tym krótkim czasie, która pozostanie w pamięci widza. Powinny one wzbudzić zaciekawienie danym tematem, nie oświetlając go jednak dogłębnie. Na końcu reklamy często pojawia się konkretne „wezwanie do działania”, takie jak zakup produktu lub odwiedzenie strony internetowej.
Ponieważ obecnie możliwe jest na przykład umieszczenie spot reklamowy przed filmami online, krótki czas trwania nie jest już w rzeczywistości czynnikiem cenowym, a tym samym nie jest już obowiązkiem. To, że nadal często jest to dobre miejsce, wynika z krótkiego zasięgu uwagi widza, który musi otrzymać wiadomość jak najszybciej.

Produkcja Filmowa
Garden Paradise Seeds
0.29
Mielness Ambrosoli
Mielness Ambrosoli
0.10
Produkcja Filmowa
Mielness Amrosoli
0.15
Produkcja Filmowa
Latte Miele Ambrosoli
0.15
Produkcja Filmowa
Lot Chmiala
0.30
Produkcja Filmowa
Kajaki2.PL
2.21
Produkcja Filmowa
IT Energy
3.59
Produkcja Filmowa
Latte Miele Ambrosoli
0.15
Produkcja Filmowa
Ambrosoli Caramelle
0.10
Produkcja Filmowa
Armia Poznan
0.38

POJĘCIE SPOT REKLAMOWY

Rozróżniamy dwa rodzaje reklam pod względem treści: są reklamy emocjonalne, które inspirują klientów na poziomie emocjonalnym nastawieniem do życia, dowcipem lub chwytliwymi historiami, a nie próbują ich przekonać w rzeczywistości. Z drugiej strony, istnieją miejsca, które są bogate w informacje i zorientowane na fakty. Chodzi o to, by przekazać konkretne usp produktu, argumenty dotyczące sprzedaży i przekonać odbiorcę faktami.

Aby nakręcić udaną reklamę, musisz być świadomi podczas fazy koncepcyjnej, co jest głównym przesłaniem i jak dokładnie chcemy przekazać ją widzowi,które fakty powinien zrozumieć?

  • jakie uczucie powinien kojarzyć z moją marką w przyszłości?
  • jaką markę obiecuję promować spotem reklamowym  czy mogę ją dostarczyć w rzeczywistości?
  • jaką akcję powinien wykonać widz?
  • dlaczego miałby oglądać mój film do końca?
  • Aby odpowiednio odpowiedzieć na te pytania, musi być również jasne, kto jest grupą docelową:

 jakie potrzeby chce zaspokoić i jak to działa w przypadku mojego produktu, mojej organizacji lub marki?

  • jakie dane demograficzne mam na temat mojej grupy docelowej?
  • jaką wiedzę ogólną posiada moja grupa docelowa?

W jakiej sytuacji oglądają mój film? Czy oglądają telewizję? Czy film w prezentacji? Czy film może być postrzegany jako reklama?

WYKORZYSTANIE SPOT REKLAMOWY

Spot reklamowy są zazwyczaj umieszczane w telewizji lub w kinie jako reklamy przed i pomiędzy regularnymi programami.
Coraz większego znaczenia nabiera jednak również umieszczanie reklam na platformach wideo. W tym celu, filmy są umieszczane przed zwykłym filmem, pod warunkiem, że właściciel filmu i osoba wysyłająca film poprosiła o to i zatwierdziła to w swoich ustawieniach wideo. Zaletą tego plasowania reklam jest bardzo dobry stosunek ceny do wydajności, ponieważ nie ma minimalnego budżetu, a cena tysiąca kontaktów jest bardzo rozsądna. Za 1200 PLN możesz dotrzeć do 8000 PLN widzów i to szybciej. Płacisz tylko wtedy, gdy film został rzeczywiście obejrzany i możesz bardzo dokładnie określić grupę docelową: pochodzenie regionalne, wiek, płeć, zainteresowania tematyczne itp. Co więcej, długość reklamy nie ma tu znaczenia. Ale oczywiście nadal obowiązuje: im krótszy i bardziej zwięzły jest twój film, tym większe jest prawdopodobieństwo, że widzowie obejrzą go do końca.

CENY I KOSZTY SPOT REKLAMOWY

Nie ma znaczenia, czy już wyprodukowałeś reklamę telewizyjną, czy jesteś jeszcze na początku planowania kampanii: my zajmiemy się umieszczeniem czasu reklamowego dla twojego produktu, usługi lub firmy, niezależnie od tego, czy masz już reklamę, czy też nadal ją dla ciebie produkujemy.
Pomimo rosnącego zasięgu wideo w internecie, a zwłaszcza w komunikacji na youtube, wykorzystanie telewizji nadal rośnie. Wciąż możliwe jest dotarcie do dużej populacji z klasyczną reklamą telewizyjną. Można nawet powiedzieć: nie ma lepszego kanału, jeśli chodzi o kontakt z jak najszerszą grupą docelową w jak najkrótszym czasie. Szczególnie: konkurencja pomiędzy kanałami jest bardzo duża, dlatego też stosunek ceny do wydajności jest dla ciebie bardzo dobry.

Aby w ogóle prowadzić spot reklamowy w telewizji, nie trzeba mieć dużego budżetu. W telewizji regionalnej nawet średnie 4-cyfrowe kwoty mogą być wykorzystane do wygenerowania reklamy o wartości około 2.000 PLN. Dotyczy to również kanałów o szczególnym znaczeniu, należących do prywatnych stacji telewizyjnych. Im większy zasięg oglądalności kanału, tym większy jest minimalny budżet na kampanię, zaczynający się od około 1500 zloty do 50 000 zloty. Koszty kampanii mieszczą się zazwyczaj w 6-cyfrowym przedziale.

Klienci, którzy nam zaufali!

Spot reklamowy to krótki, zwięzły film o regularnym czasie trwania od 10 do 60 sekund. O ile ich klasyczne początki to kino i telewizja, o tyle obecnie coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych. Głównym celem film reklamowy jest uświadomienie widzowi istnienia produktu lub marki na określony czas. Przekazywanie szczegółowych informacji, jak to ma miejsce w przypadku film wizerunkowy lub objaśniającego, ma w spot reklamowy drugorzędne znaczenie. Aby w pełni wykorzystać potencjał uwagi, współczesne reklamy regularnie operują humorem lub bodźcami emocjonalnymi. Całkowicie zwariowane lub nowatorskie spot reklamowy mogą również stać się wirusowe i dotrzeć do milionowej publiczności.

Jakby co, to oczywiście teraz potrzebujesz spot reklamowy ;). Naprawdę dobry czas na spot reklamowy jest wtedy, gdy potrzebujesz nowych klientów lub gdy chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt, o którym nikt jeszcze nie wie. Spot reklamowy to doskonałe narzędzie do przyciągnięcia uwagi dużej liczby potencjalnych klientów w krótkim czasie. Co więcej, badania pokazują również, że 64% wszystkich konsumentów byłoby bardziej skłonnych do zakupu produktu, gdyby wcześniej zobaczyli film promocyjny na jego temat. Dodatkowo, film reklamowy na stronie głównej optymalizuje współczynnik konwersji nawet o 20%.

Koszty własnej spot reklamowy zależą głównie od tego, jak długi jest twój spot i w jakiej porze roku i o jakiej porze dnia można go obejrzeć. Na przykład zimą ogląda się znacznie więcej telewizji niż latem, a rano znacznie mniej niż wieczorem. To samo odnosi się oczywiście do dni tygodnia. Tak więc największy zasięg w telewizji wieczorem jest w weekend w zimie. Efektem tego jest również zaadaptowany program telewizyjny. Dzięki temu w weekendy, w porze największej oglądalności, szczególnie wieczorem, można obejrzeć pokazy i wysokiej jakości filmy i seriale.

Tu naturalnie pojawia się pytanie: jak długo powinien być twój własny spot reklamowy? 10 sekund? 20 sekund? 30 sekund? W tym momencie wielu źle ocenia i uważa, że wszystko można powiedzieć w bardzo krótkim czasie. Często tak nie jest. Emocje i informacje potrzebują twojego czasu, aby być skuteczne dla widza. Jeśli uważasz, że spot powinien zazwyczaj kończyć się logo, wzmianką o stronie internetowej lub roszczeniu, 5-10sec. Są “utracone”. W związku z tym należy przyjąć długość spotu wynoszącą co najmniej 20-30 sekund. W obszarze online nie jesteśmy zmuszeni do korzystania z tych długości i historie mogą być opowiedziane lepiej, jak pokazują te dwa bardzo udane spot reklamowy.

Do umieszczenia spot reklamowy potrzebny jest oczywiście najpierw odpowiedni spot reklamowy. Możesz oczywiście zlecić nam wyprodukowanie go dla ciebie. Jeśli jednak już ją posiadasz, wyślij nam zapytanie z informacją o długości spot reklamowy, grupie docelowej i samym produkcie. Czy masz już pomysł, jakie programy lub stacje ogląda twoja grupa docelowa? Wtedy też możesz dać nam znać. Ważne jest również: gdzie i kiedy twoja grupa docelowa może zakupić produkt. Wymaga to wyczucia czasu i zachowań zakupowych. Jeśli nie masz jeszcze odpowiedzi na wszystkie pytania, to oczywiście nie ma problemu. Chętnie państwu doradzimy. Następnie rozmawiamy z firmami marketingowymi i nadawcami i analizujemy, jaka forma reklamy, czas i środowisko transmisyjne najlepiej odpowiada twoim celom i przedstawiamy ci możliwości inwestycyjne w planie medialnym. Teraz jesteś z powrotem poszukiwany. Musisz zdecydować, jaka forma reklamy, czas i budżet najbardziej ci odpowiada, a my zajmiemy się obsługą techniczną i organizacyjną. Jako agencja otrzymujemy z kolei prowizję za naszą pracę od odpowiednich nadawców.

Spot reklamowy może być oczywiście również reklamowany na youtube lub facebooku i tym samym osiągać prawie nieskończony zasięg. Zaczynając od bardzo małego dziennego budżetu, można zaproponować swój film dokładnie określonej grupie docelowej. W przypadku filmów przemysłowych czasami nie ma to sensu, ale w przypadku produktów konsumenckich ma. Śledząc reklamę w rozsądny sposób, można dokładnie zmierzyć, ile obrotów przyniosło ci wideo o produkcie.

Z BLOGA

REKLAMY TELEWIZYJNE

Co odróżnia reklamę wideo od innych metod marketingowych? Reklama wideo pozwala zaprezentować swój towar, firmę lub usługi na dużą skalę. Twój produkt jest prezentowany dużej liczbie osób. Oznacza to jednocześnie, że reklamy telewizyjne i reklamy online na YouTube pomagają firmom w budowaniu ich marki.
Pomimo faktu, że technologie produkcji wideo rozwinęły się w ostatnich latach, tworzenie reklam telewizyjnych jest nadal działającą metodą.

Proces ten jest ogólnie podzielony na cztery etapy: konsultacja kreatywna, preprodukcja, produkcja i postprodukcja.

 Kreatywny brief do produkcji 

Na tym etapie nasza agencja reklamowa wspólnie z klientem uzgadnia koncepcję i opracowuje brief projektowy (creative brief). Czyli wysłuchanie tego, co klient chce osiągnąć, a następnie opracowanie projektu, który musi zawierać następujące punkty:

Cel – Czy jest to nowy produkt? Czy chcesz uzyskać szybką reakcję?
Przesłanie – Jaka jest główna idea, którą chcesz wyrazić w swojej reklamie?
Grupa docelowa – do kogo chcesz dotrzeć ze swoją kampanią?

Standardowe specyfikacje obejmują:

Wytyczne marki – Jaki jest ogólny nastrój lub uczucie, które chcesz stworzyć? Czy konieczne jest dodanie czegoś w zakresie wyglądu lub stylu?

Format – Gdzie reklama będzie oglądana? Jak długo ma trwać?
Budżet – Ile pieniędzy masz do dyspozycji?
Czas – Kiedy chcesz, aby kampania się rozpoczęła? uzyskać lepszą jakość.

KONCEPTUALIZACJA POMYSŁÓW KREATYWNYCH

Po uzgodnieniu briefu, nasz zespół redakcyjny stworzy zestaw koncepcji/ pomysłów, które w różny sposób odnoszą się do briefu. Ponieważ nasz zespół redakcyjny będzie rozwijał pomysły i koncepcje na tej podstawie, brief musi zawierać jak najwięcej informacji.

Styl pisania zależy od tonu, hierarchii wiadomości i podejścia produkcyjnego. Na przykład, animacja może zmienić styl pisania w porównaniu do prawdziwych aktorów.

Wszystkie potencjalne rozwiązania powinny być ukierunkowane na osiągnięcie celu określonego w briefie.

 

Przedprodukcja spotu reklamowego

Faza przedprodukcyjna obejmuje pisanie scenariuszy, poszukiwanie lokalizacji, gromadzenie rekwizytów, rekrutację aktorów i innych zasobów. W procesie przedprodukcyjnym istotną rolę odgrywa również selekcja filmów krótkometrażowych.

Po ustaleniu koncepcji, nasz zespół redakcyjny pisze scenariusz lub storyboard, aby zilustrować wizualny cel każdej klatki.
Scenariusz dostarcza kontekstu, np. kiedy i gdzie będą kręcone poszczególne ujęcia. Zawiera również wszystkie słowa mówione, podkłady głosowe, komentarze aktorskie i nałożony tekst (nałożony na obrazy).

Storyboardy to wizualne reprezentacje znaczenia narracji. Kąty kamery, punkty ostrości, ruch kamery, edycja graficzna i inne elementy są pokazane w storyboardach. Filmy nastrojowe i obrazy mogą również wyjaśnić widoczny cel zarówno dla zespołu produkcyjnego, jak i dla klienta.

Kiedy zarówno zespół produkcyjny, jak i klient są zadowoleni ze scenariusza, klient musi go zatwierdzić.

Produkja spotu reklamowego

Samo filmowanie może trwać od jednego dnia do kilku tygodni, w zależności od okoliczności. W zależności od stopnia skomplikowania produkcji, na miejscu może być mały lub duży zespół.

Postprodukcja spotu reklamowego

Obejmuje całą obróbkę wideo reklamy telewizyjnej, montaż dźwięku i eksport. Po obejrzeniu i skompilowaniu zebranych scen materiał filmowy jest przetwarzany na ostateczną reklamę.

Reżyser – Będzie odpowiedzialny za przekształcenie filmu w rzeczywistość.

Talent: Znajdziemy idealnego lektora do Twojego spotu reklamowego.

Efekty dźwiękowe: Efekty dźwiękowe dodają wykończenia do Twojego spotu reklamowego.

Lokalizacja: Lokalizacje są specjalnie dobrane do Twojego filmu spotu reklamowego.

Muzyka – Idealna muzyka, która uzupełni Twoją spotu reklamowego.