Film Reklamowy

WŁAŚCIWY FILM REKLAMOWY, KTÓRY PRZEKONA KLIENTÓW 

Od reklam telewizyjnych po filmy z Cannes – reklama może być legendarna, zdobywać nagrody i być w centrum zainteresowania całego narodu. Ale aby to zadziałało, nie tylko genialne kreatywne umysły muszą przynieść doskonały pomysł do deski kreślarskiej, ale inteligentni producenci muszą również znać swoją drogę wokół “zbiornika rekina”, który jest branża reklamowa. Sukces w tej dynamicznej branży oznacza również wejście na rynek i utrzymanie się na nim. Kanały dystrybucji filmów reklamowych stały się bardziej zróżnicowane, konkurencja bardziej zwarta, a klient bardziej wymagający.

 

Co decyduje o dobrej produkcji filmu reklamowego ?

Jesteśmy przekonani, że właściwy storytelling i udana koncepcja stanowią podstawę dobrego filmu reklamowego. Jako producent filmów reklamowych z Poznań, spełniamy wysokie wymagania naszych klientów. Ponieważ komercyjne produkcje filmowe mają zazwyczaj krótki czas trwania, tym bardziej ważne jest, aby skupić się na tym, co najważniejsze, jeśli chodzi o opowiadaną historię. Film powinien przecież porywać widza od początku do końca. W fazie przedprodukcyjnej analizujemy grupę docelową i opracowujemy koncepcję komercyjnej produkcji filmowej. Uważnie przyglądamy się temu, co może zainteresować grupę docelową. Myślimy też o środkach filmowych, za pomocą których chcemy opowiedzieć historię. To my decydujemy, czy film ma być bardziej emocjonalny czy rzeczowy.

Kiedy mamy już gotowy szkielet, zaczynamy planować produkcję. Zastanawiamy się, jaki tekst pasuje do jakich obrazów i opracowujemy storyboard dla komercyjnej produkcji filmowej. Przy produkcjach fabularnych piszemy scenariusz, który służy jako wytyczne do realizacji zdjęć. Kiedy tekst jest już napisany, zastanawiamy się, jakie obrazy pasują do tekstu oraz gdzie i z kim możemy je zrealizować.

Budżet odgrywa istotną rolę w reklamowych produkcjach filmowych. Decyduje ona o wielu decyzjach: określa, ile dni zdjęciowych jest możliwych, czy można sfinansować honoraria aktorów, czy można zarezerwować charakteryzatorów lub fotografów do zdjęć making-of. Szczegółowo doradzamy naszym klientom podczas wstępnej rozmowy. Praca zorientowana na koszty powinna być obowiązkowym elementem każdej profesjonalnej produkcji filmów reklamowych. Pozwala to uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek dla klienta. Dlatego tak ważne jest, aby działać w sposób przejrzysty i z góry wyjaśnić klientowi, jakie decyzje wiążą się z jakimi kosztami. Razem możecie przeanalizować, gdzie jest sens oszczędzać, a gdzie ewentualnie należy zainwestować coś więcej, aby uzyskać lepszą jakość.

Produkcja filmów reklamowych i opowiadanie historii

Wieczorna atmosfera, romantyczne ognisko, dwoje młodych ludzi, znaczące spojrzenia. Trzaski w powietrzu są niemal namacalne.

W idyllicznej scenerii filmowej opowiadamy historię Sophie i Toma z naszej bieżącej produkcji reklamowej, którzy zbliżają się do siebie w pewien balsamiczny piątkowy wieczór pod koniec szkolnych dni. W tle widać parę przyjaciół, którzy dobrze się bawią. Wszyscy są w dobrych nastrojach. Letnia bryza i zimne piwo załatwiają resztę. “Bardzo tu ładnie” – mówi Zofia, uśmiechając się do Toma. Oboje patrzą na nocną sylwetkę miasta z jego wszystkimi światłami.

Historia Sophie i Toma opowiada o uczuciach, o młodości i przyszłości, o energii i entuzjazmie, a może nawet trochę o miłości.

Można by o tym nakręcić pełnometrażowy film fabularny. Jak jednak zmieścić taki temat w kilku minutach i jednocześnie przekazać istotne informacje? Jak już pokazaliśmy w naszym artykule na temat “Storytelling w filmie”, w tego rodzaju produkcji filmowej na pierwszym planie znajduje się element emocjonalny. W tym filmie nie chodzi też o przekazywanie informacji, ale raczej o przekazywanie uczuć. Widz może utożsamić się z aktorami i doświadczeniem. W najlepszym przypadku, angażują się emocjonalnie w przedstawioną sytuację i kojarzą pozytywne emocje z marką lub produktem, gdy historia zostanie rozwiązana.

Celem jest, aby pozytywne odczucia wywołane przez film zostały przeniesione na wizerunek marki lub produktu. Nasza grupa docelowa w tym przypadku jest młoda i wykształcona. Dzięki kreatywnej koncepcji i scenicznej realizacji nawiązujemy do nawyków oglądania grupy docelowej. W naszym filmie podejmujemy “codzienną”, ale szczególną sytuację z życia młodych absolwentów szkoły, tak aby mogli się oni utożsamić z bohaterami. Film ma rozsiewać pozytywny nastrój i sprawiać, że ludzie z ciekawością sięgną po więcej.

Praca koncepcyjna w produkcji filmów reklamowych

Pierwszym krokiem przy tego typu produkcjach scenograficznych filmów reklamowych jest praca koncepcyjna. Czy to samodzielnie, czy podczas wspólnej sesji burzy mózgów – w fazie burzy mózgów najpierw zbieramy możliwe wątki i zazwyczaj opracowujemy kilka koncepcji, z których klient może wybrać. Tym razem efektem naszej pracy koncepcyjnej był trzystronicowy scenariusz. Tytuł filmu to “Czy mogę dostać twój numer”.

Produkcja filmów reklamowych z naszego portfolio

Nasza agencja wyprodukowała film reklamowy o charakterze fabularnym dla jednej z wyższych uczelni. Celem filmu jest zainteresowanie młodych ludzi zawodem informatyka energetyka.

Hochschule Ruhr West to dość młoda uczelnia z jedną siedzibą w Bottrop i jedną w Mülheim an der Ruhr. Tutaj studiują przyszli informatycy, matematycy, przyrodnicy i ekonomiści biznesu. W chwili obecnej na studia uczęszcza około 5600 studentów. Poprzez nasz film promocyjny uczelnia chce zwrócić uwagę na studia licencjackie na kierunku informatyka energetyczna.

“Studiuj energię odnawialną i informatykę – wnieś światło w ciemność!”. Tak brzmi hasło na stronie internetowej uczelni. Symbolicznie wnosimy światło w ciemność za pomocą ogniska w naszej produkcji reklamowej. W połączeniu z widokiem wielkiego miasta z jego migoczącymi światłami, podświetlonymi oknami i neonami, uznaliśmy, że jest to odpowiednia wizualizacja filmowa informacji przekazywanych na stronie internetowej klienta. Chodzi tu o zrównoważoną produkcję energii, wytwarzanie energii, systemy energetyczne, ale także technologie komunikacji i danych.

W naszym filmie w żartobliwy sposób podejmujemy te tematy. Sophie i Tom siedzą w ciemnym wieczornym krajobrazie, ale dzięki ogniowi i elektryczności otacza ich piękne światło. Wymieniają się pomysłami i filozofują o przyszłości. Pozytywna energia jest na pierwszym miejscu w ich umysłach. W tym przypadku, energia, która istnieje między nimi, i z którą Zofia może nawet uda się przekonać Tomka o wyjątkowości studiowania informatyki energetycznej.

Kiedy Tomek pyta Zofię o jej numer, ta używa patyka do pisania cyfr na piaszczystej ziemi. Można prawie powiedzieć, że używa romantycznej formy nauki o danych… Tom jest trochę poirytowany, gdy widzi, że nie ma mowy, że numer jest jej. 0100 10110111 to jest to, co Zofia napisała na piasku. Wskazuje kijem na liczby, a potem na ogień. “Cyfryzacja energii…. Można się uczyć. Informatyka w energetyce.” Mówiąc obrazowo, nasz film jest również cyfryzacją energii. Używając kamery cyfrowej, w tym przypadku ARRI ALEXA, uchwyciliśmy pozytywną energię, radość życia i entuzjazm dla przyszłości i przekształciliśmy je w dwuminutową reklamę.

 

Produkcja filmów reklamowych z naszego portfolio

Nasza agencja wyprodukowała film reklamowy o charakterze fabularnym dla jednej z wyższych uczelni. Celem filmu jest zainteresowanie młodych ludzi zawodem informatyka energetyka. Hochschule Ruhr West to dość młoda uczelnia z jedną siedzibą w Bottrop i jedną w Mülheim an der Ruhr. Tutaj studiują przyszli informatycy, matematycy, przyrodnicy i ekonomiści biznesu. W chwili obecnej na studia uczęszcza około 5600 studentów. Poprzez nasz film promocyjny uczelnia chce zwrócić uwagę na studia licencjackie na kierunku informatyka energetyczna.

"Studiuj energię odnawialną i informatykę - wnieś światło w ciemność!". Tak brzmi hasło na stronie internetowej uczelni. Symbolicznie wnosimy światło w ciemność za pomocą ogniska w naszej produkcji reklamowej. W połączeniu z widokiem wielkiego miasta z jego migoczącymi światłami, podświetlonymi oknami i neonami, uznaliśmy, że jest to odpowiednia wizualizacja filmowa informacji przekazywanych na stronie internetowej klienta. Chodzi tu o zrównoważoną produkcję energii, wytwarzanie energii, systemy energetyczne, ale także technologie komunikacji i danych.

W naszym filmie w żartobliwy sposób podejmujemy te tematy. Sophie i Tom siedzą w ciemnym wieczornym krajobrazie, ale dzięki ogniowi i elektryczności otacza ich piękne światło. Wymieniają się pomysłami i filozofują o przyszłości. Pozytywna energia jest na pierwszym miejscu w ich umysłach. W tym przypadku, energia, która istnieje między nimi, i z którą Zofia może nawet uda się przekonać Tomka o wyjątkowości studiowania informatyki energetycznej. Kiedy Tomek pyta Zofię o jej numer, ta używa patyka do pisania cyfr na piaszczystej ziemi. Można prawie powiedzieć, że używa romantycznej formy nauki o danych... Tom jest trochę poirytowany, gdy widzi, że nie ma mowy, że numer jest jej. 0100 10110111 to jest to, co Zofia napisała na piasku. Wskazuje kijem na liczby, a potem na ogień. "Cyfryzacja energii.... Można się uczyć. Informatyka w energetyce." Mówiąc obrazowo, nasz film jest również cyfryzacją energii. Używając kamery cyfrowej, w tym przypadku ARRI ALEXA, uchwyciliśmy pozytywną energię, radość życia i entuzjazm dla przyszłości i przekształciliśmy je w dwuminutową reklamę.

Imponująca lokalizacja

Jako miejsce kręcenia filmu wybraliśmy obszar "Tetrahedronu" w Krakowie. Stąd mieliśmy świetny widok na zakłady przemysłowe i na drugą stronę miasta. Była to odpowiednia sceneria, aby połączyć scenę ogniska z nocnym życiem miasta i wizualnie zrealizować temat energii.

Tetrahedron znajduje się w dzielnicy Krakowa na szczycie wysokiej hałdy żużla. Jest to platforma widokowa w formie trójbocznej piramidy. Stalowa konstrukcja ma długość boku 60 metrów. Czworościan jest uznawany za wizytówkę Krakowa i przy dobrej pogodzie można go zobaczyć z Dworca Głównego. Jest to część Szlaku Kultury Przemysłowej.

Budynek został zaprojektowany przez architekta Wolfganga Christa. Przetworzono tu 210 ton stali. Gdyby połączyć wszystkie rury razem, otrzymalibyśmy łączną długość 1500 metrów. W nocy Tetrahedron świeci i sprawia wrażenie jakby unosił się w powietrzu. Schody w Tetraederze umożliwiają wejście na różne platformy widokowe w samym Tetraederze. W nocy rozciąga się stąd imponujący widok na nocną panoramę Krakowa. Tetrahedron może również poszczycić się pewną filmową historią.

Klienci, którzy nam zaufali !

Realizacja zdjęć do filmu reklamowego

Produkcja filmów reklamowych rozwija się dzięki pracy zespołowej. Szczególnie podczas pracy z aktorami i w trudnych warunkach zdjęciowych ważne jest, aby móc polegać na dobrze zgranym zespole. W naszej produkcji reklamowej "Czy mogę prosić o twój numer?" na początku wystąpiły następujące osoby:
• Scenarzysta i reżyser
• Reżyser-operator
• Operator oświetlenia
• Redaktor dźwięku
• Makijażystka
• Dwóch aktorów
• Dodatki
• Nasze pojazdy produkcyjne
• I nie zapominajmy o ARRI ALEXA...

Więcej o naszym zespole i naszej produkcji wideo w Poznaniu dowiesz się z artykułu, w którym pokrótce wyjaśniamy wszystkie etapy produkcji wideo oraz dlaczego uwielbiamy kręcić w technologii 4K. Tutaj otrzymają Państwo również przegląd różnych typów filmów, które realizujemy.

Produkcja Filmowa
Garden Paradise Seeds Film Reklamowe
0.29
Mielness Ambrosoli
Mielness Ambrosoli Spot Reklamowe
0.10
Produkcja Filmowa
Mielness Amrosoli Spot Reklamowe
0.15
Produkcja Filmowa
Latte Miele Ambrosoli Spot Reklamowe
0.15
Produkcja Filmowa
Lot Chmiala Spot Reklamowe
0.30
Produkcja Filmowa
Kajaki2.PL Film Reklamowe
2.21
Produkcja Filmowa
IT Energy Film Reklamowe
3.59
Produkcja Filmowa
Latte Miele Ambrosoli Spot Reklamowe
0.15
Produkcja Filmowa
Ambrosoli Caramelle Spot Reklamowe
0.10
Produkcja Filmowa
Armia Poznan Spot Reklamowe
0.38

Montaż i kompozycja oraz udźwiękowienie tej komercyjnej produkcji filmowej odbyły się w naszych salach postprodukcyjnych w Poznaniu. W przypadku innych projektów, takich jak filmy z targów czy eventów, często jesteśmy w drodze z naszymi mobilnymi stanowiskami montażowymi. W przypadku scenicznych produkcji komercyjnych preferujemy montaż we własnym studiu. Mamy tam wszystkie zasoby techniczne, których potrzebujemy, aby nadać naszym filmom ostateczny szlif.

Projektowanie kolorystyki do produkcji filmów reklamowych

Efekt kolorystyczny w reklamowych produkcjach filmowych jest niestety często niedoceniany, szczególnie w przypadku prac zleconych. Jednak w projektowaniu kolorów tkwi ogromny potencjał. Oprócz intuicji, w pracy z filmem ważną rolę odgrywają odkrycia z zakresu psychologii koloru. Dzięki licznym badaniom wiadomo, że kolory odgrywają istotną rolę w decyzjach zakupowych. Reklamy mają za zadanie przekonać potencjalnych klientów do podjęcia decyzji ZA firmą lub produktem. Tak więc nawet w przypadku reklam, ważne jest, aby pomyśleć o kolorystyce. Stanowi on ważną część filmu i jest dopracowywany w fazie korekcji barwnej.

Niektóre kolory są związane z pewnymi uczuciami. Żółte lub ciepłe pomarańczowe odcienie, na przykład, są kolorami słońca. Dla wielu osób reprezentują one takie uczucia jak optymizm i ciepło. Kojarzy się z nim również złoto, a więc bogactwo i trwałość. Pomarańczowy przyciąga uwagę. Często kojarzony jest z kreatywnością, młodością i entuzjazmem. (Źródło: thelogocompany.net) Tak więc dla naszej produkcji reklamowej, naturalny kolor ogniska w połączeniu z nocnymi światłami miasta lub długimi złotymi blond włosami aktorki był pasującą koncepcją kolorystyczną dla filmu, który jest o młodości, energii, optymizmie i przyszłości. Uwzględniliśmy to również w wyglądzie filmu. Oczywiście, kolorystyka filmu musi również pasować do osobowości marki i logo firmy.

To oczywiste, że muzyka filmowa może zapewnić w filmie momenty, w których można dostać gęsiej skórki. Jest to niezbędny element emocjonalny w komercyjnej produkcji filmowej. Ale nie należy też lekceważyć emocjonalnej siły dźwięku. Szczególnie w interakcji dźwięku i muzyki filmowej tkwi duży potencjał dotarcia do odbiorcy na poziomie emocjonalnym. Skrzypienie ciężkich drewnianych drzwi, miarowe kapanie z kranu, chrzęst kroków na śniegu czy trzask drewna w ognisku – dźwięki odgrywają ważną rolę w opowiadaniu historii w filmie, a często są dodawane i łączone z odpowiednią muzyką dopiero w fazie postprodukcji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, możesz znaleźć wiele informacji na ten temat w naszym artykule na temat projektowania dźwięku.

Kolejnym elementem, który ma bezpośredni wpływ na emocjonalny charakter komercyjnej produkcji filmowej jest tempo montażu. Jaki jest rytm filmu? Jak rozciąga się łuk suspensu? Czy szybkie cięcia zwiększają tempo i być może tętno widza, czy też widz ma czas na oddech, na relaks, na to, by pozwolić poszczególnym obrazom zadziałać? Te przykłady pokazują, jak dużą rolę odgrywa postprodukcja w komercyjnej produkcji filmowej.

O wyglądzie filmowym komercyjnej produkcji filmowej decyduje już sam wybór kamery. W naszym filmie “Can I have your number?” pracowaliśmy z ARRI ALEXA. Jest to doskonała kamera, która jest używana także w wielu filmach fabularnych i zawsze przekonuje nas na planie łatwą obsługą i jakością obrazu. Dużą rolę odgrywa również oświetlenie. Zaletą nowych aparatów cyfrowych jest to, że radzą sobie z coraz mniejszą ilością światła. Niemniej jednak światło wpływa na nastrój filmu i musi być wykorzystywane w sposób celowy.

Jeśli chodzi o inscenizację, konieczny jest pewny instynkt. Podczas kręcenia filmu reżyser dba o to, aby wszystkie elementy pasowały do siebie i tworzyły autentyczną całość. I na koniec jeszcze postprodukcja. Jak już wyjaśnialiśmy w trakcie tego artykułu, w tej fazie wykonuje się wiele ważnych prac nad materiałem filmowym, które w znacznym stopniu kształtują ostateczny charakter filmu. W postprodukcji kreatywność nie ma granic – czy to w doborze odpowiedniej muzyki filmowej, czy w dubbingu z profesjonalnymi lektorami, czy w korekcji barwnej i optymalizacji obrazu, czy też w późniejszym wstawianiu animacji i motion designu.

Jeśli podobała Ci się praca naszego producenta filmów reklamowych z Poznaniu, możesz uzyskać więcej informacji tutaj na blogu. Kolejne projekty i przykłady filmowe z naszej produkcji filmów reklamowych przedstawiamy w artykule o naszej agencji filmowej zajmującej się filmami wizerunkowymi.